Călătoria cu trenul, un coșmar! Doar 4% din rețeaua națională de cale ferată permite ca trenurile să circule cu viteza standard la nivelul UE – 160 km/h
4 la sută din rețeaua națională de cale ferată permite circulația trenurilor cu viteza standard la nivelul Uniunii Europene: 160 la km/h. Cel mai mare tronson pe care trenurile pot atinge această viteză – București – Medgidia – măsoară 160 de km.
Ministerul Transporturilor a pus în transparență decizională procesul de elaborare a contractului de activitate și performanță al Companiei Naționale de Căi Ferate pentru perioada 2021-2025.
Acesta arată că doar pe 340 km de cale ferată din țară se poate circula cu 160 de km/h – viteza standard europeană. Cel mai lung tronson este cel dintre București Băneasa și Medgidia, urmat de Sighișoara – Coșlariu, Alba Iulia – Simeria și Ghioroc – Curtici Frontieră.
Potrivit Club Feroviar, CFR SA exploatează peste 10.315 km de cale ferată și sunt porțiuni unde compania are obligația de a sigura o viteză de doar 15 km/h.
În urmă cu două luni, ministrul Transporturilor – Sorin Grindeanu – dădea asigurări că anul acesta se va putea circula cu 160 la km/h și pe calea ferată dintre Sighișoara și Curtici. Pe trei din cele 4 tronsoane lucrările la infrastructură sunt gata în proporție de peste 90%.
La mijlocul lunii august, Guvernul a aprobat reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești, pe care viteza ar trebui să ajungă tot la 160 de km/h în prima fază, iar pe viitor chiar la 200 la oră.
Reprezentanții CFR anunțau la începutul acestui an că viteza maximă de circulație va ajunge la 120 km/h pe tronsonul dintre București și Craiova. 44 de contracte au fost atribuite pentru reabilitarea acestei căi ferate. Termenul de finalizare este decembrie 2026.