Black Friday în pandemie: magazine pustii şi clienţi furioşi. „Mânca-v-ar falimentu’ cu certificatu’ vostru!“

Distribuie acest articol!

La debutul sezonului de reduceri românii n-au mai „rupt“ uşile magazinelor de electrocasnice, ci şi-au vărsat năduful fiecare cum a putut. Magazinele sunt goale, iar vânzările au ajuns să se facă la uşă.

„Black Friday“, care la români ţine cu săptămânile, după cum ne informează pliantele de promovare, a debutat cum nu se poate mai prost în magazinele fizice. Parcările sunt goale, pe vânzători nu-i mai deranjează nimeni, nu se mai formează cozi înainte de deschidere, puţinii clienţi, mai mult curioşi decât interesaţi, plimbându-se printre rafturi ca într-un tur la muzeu.  „E vineri? Da? Nici nu mi-am dat seama, aşa e de câteva zile, de când nu mai avem voie să-i primim dacă nu au certificatul“, răspunde un consilier de vânzări dintr-un mare magazin de electrocasnice din Slatina.

Din când în când se mai ivesc la uşă clienţi, află că nu pot intra şi se mulţumesc cu un „tur virtual“ pe care îl oferă angajaţii la uşa magazinului, pe laptop. Dacă ştiu ce vor să cumpere, poate au văzut oferta pe Internet, cer şi li se pregăteşte produsul, dacă nu, angajaţii îi ajută să vadă produsele doar aşa, pe calculator, deşi îi desparte de spaţiul de expunere doar o uşă de sticlă.

„Dar de când e, domnule, treaba asta?“, îşi încearcă un client fără certificat verde norocul, poate-poate îl convinge pe agentul de pază. Omul rămâne calm, dar nu se lasă înduplecat. „De marţi nu se mai intră“, vine răspunsul, iar clientul stă câteva momente să decidă ce să facă în continuare.

Foarte mulţi clienţi care consultau şi pe site oferta ar fi vrut să vadă efectiv produsele înainte de a le comanda. Pentru că nu o pot face, mulţi renunţă, efectiv, să le mai cumpere. „Ne pare rău, nu vă putem lăsa să intraţi!“ Situaţia se repetă şi la magazinele care comercializează articole de îmbrăcăminte, articole sportive, jucării, încălţăminte, accesorii, cu deosebirea că aici nu se mai oferă nimeni să le aducă produsele la uşă.

„Ne pare rău, nu vă putem lăsa să intraţi dacă nu aveţi certificatul!“, se mai aude, din când în când, dinspre intrare.

„Ne mai liniştim şi noi, era o nebunie“, auzi spunând câte o vânzătoare din magazinele altădată luate cu asalt în această perioadă a anului, în timp ce aranjază în linişte produsele din oferta pentru Sărbători. Altele, însă, deja îşi fac probleme, cu gândul la vânzările care au scăzut dramatic: „Nu pot să cred, să nu vezi picior de client atâta timp!“.

Pe reţelele sociale, la fiecare întrebare de tipul „Ştiţi ceva, la magazinul… se primeşte fără certificat?“, regăseşti zeci, sute de comentarii, cele mai multe cu mesaje de nemulţumire la adresa celor care nu permit accesul. „Mânca-v-ar falimentu’ să vă mânânce, cu certificatu’ vostru!“ e cea mai întâlnită „urare“, atât în mediul online, cât şi la intrarea în spaţiile în care de câteva zile se triază clienţii pe criteriul deţinerii certificatului.

„Oamenii sunt revoltaţi, îi înţelegem, chiar dacă ei pe noi nu ne înţeleg. Nici nouă nu ne e bine, e logic, cum să te bucuri că nu vinzi? Dar îţi permiţi să faci altfel, când sunt controale peste tot?!“, se simt aproape obligate să explice persoanele care fac verificarea la intrare. Pentru că în supermarketuri care funcţionează în spaţii fără legătură cu galeriile comerciale accesul este permis şi fără certificat, îmbulzeala s-a mutat acolo. 

Sursa Adevărul


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: