Știrile 60m.RO

Astra Rail Arad își închide porțile: 699 de angajați concediați, producția se mută în Caracal și Drobeta-Turnu Severin

Fabrica de vagoane Astra Rail din Arad, parte a grupului american Greenbrier, își încetează activitatea, lăsând 699 de angajați fără loc de muncă. Decizia vine pe fondul costurilor operaționale ridicate și al constrângerilor logistice, compania urmând să-și concentreze operațiunile în Caracal și Drobeta-Turnu Severin.

La finalul lunii iunie 2025, fabrica Astra Rail din Arad, controlată de Greenbrier, își va închide definitiv porțile. Din totalul de 776 de angajați, 699 vor fi afectați de concedieri colective, conform notificării transmise către Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Arad . Această decizie vine după ce, în urmă cu aproximativ două luni, surse din piață indicau trimiterea angajaților în șomaj tehnic. 

Motivele închiderii

Compania Greenbrier România a explicat că decizia de a închide fabrica din Arad a fost influențată de mai mulți factori: presiunile tot mai puternice din industria de profil, costurile operaționale în creștere comparativ cu celelalte fabrici și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de amplasarea acesteia în mediul urban . 

Reorganizarea operațiunilor

Greenbrier intenționează să-și concentreze operațiunile de producție în România la fabricile din Caracal și Drobeta-Turnu Severin, unde va continua să investească și să onoreze comenzile existente . Compania a asigurat că va colabora strâns cu sindicatele și autoritățile locale pentru a sprijini angajații afectați de această decizie. 

Un simbol al industriei feroviare românești

Fabrica din Arad are o istorie de peste 120 de ani și a fost un pilon important al industriei feroviare din România. De-a lungul timpului, a produs peste 250.000 de vagoane, exportate în peste 35 de țări . În 2016, Greenbrier a preluat pachetul majoritar al Astra Rail, consolidându-și astfel prezența în Europa. 

Impactul asupra comunității

Închiderea fabricii din Arad reprezintă o pierdere semnificativă pentru comunitatea locală, atât din punct de vedere economic, cât și social. Autoritățile locale și compania vor trebui să colaboreze pentru a găsi soluții de reintegrare profesională a angajaților disponibilizați și pentru a atenua impactul negativ asupra economiei locale.

Această închidere marchează sfârșitul unei ere pentru industria feroviară din Arad.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button