Anca Boagiu a fost instalată în CA-ul falimentarului TAROM cu o remunerație grasă
Revin în funcții oameniii regimului Băsescu. Anca Boagiu a fost numit de Ministerul Transporturilor pentru încă patru luni în Consiliul de Administrație al TAROM, funcție unde remunerația brută este de 12.500 de lei.
Mai precis, fosta titulară de la Ministerul Transporturilor, din perioada Guvernului Boc, a fost numită de conducerea acestei instituții în Consiliul de Administrație al TAROM, începând cu 27 octombrie, pentru patru luni, cu posibilitatea prelungirii, „pentru motive temeinice” până la 6 luni, relatează adevărul.
Este pentru a treia oară când Ministerul Transporturilor folosește această procedură, deja clasică în momentul în care este ocolită aplicarea OUG 109 privind guvernanța corporativă. Leafa pentru prezența în Consiliul de Administrație al TAROM este de 12.500 de lei, aceasta fiind suma brută pentru o lună în care membrii structurii trebuie să fie prezenți la minim o ședință.
Anul trecut, în perioada în care la Ministerul Finanțelor era Alexandru Nazare, Boagiu fusese numită în Consiliul de Administrație de la Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii SA – IFN (FNGCIMM SA – IFN)
Alte numiri și salariul de director
Pe lângă un nou mandat dat Ancăi Boagiu, Ministerul Transporturilor a decis să ofere un nou mandat de patru luni, cu posibilitate de prelungire a încă două mandate, Iulianei Cristina, în prezent consilieră la la un cabinet de secretar de stat din portofoliul menționat.
De asemenea, prelungirea unui mandat pentru încă două luni, a fost realizată de Mirel Alexandru Marcu.
Mult mai bine remunerat este Mihăiță Ursu, directorul general, care are o remunerație brută lunară de 37.000 de lei. Practic, salariul acestuia este cu aproximativ 50% mai mare față de cel al șefului statului.
Reforma începută cu stângul
Instalarea de specialiști în funcțiile de conducere din subordinea Ministerului Transporturilor rămâne la stadiul de promisiune, dovadă fiind unele persoane puse pentru patru ani la șefia Autorității Aeronautice Civile, după cum a arătat „Adevărul”.
Sorin Grindeanu, șeful Ministerului Transporturilor, a tot vorbit în ultimele luni că instituția sa va da tonul în aplicarea OUG 109, adică ordonanța de urgență referitoare la guvernanța corporativă în întreprinderile publice, care are drept scop profesionalizarea conducerilor din structurile statutului. Însă această profesionalizare pare să fie problematică încă de la primele numiri pe o perioadă de patru ani, care au scopul de a termina cu procedura de numire temporară, de câte patru luni, unde decizia e în pixul unui ministru, iar un membru poate fi dat afară oricând.
Iar o aplicarea a OUG 109, cu mandate de patru ani, a fost avut loc la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AAC), instituție din subordinea Ministerului Transporturilor, unde șase membri au primit mandate de patru ani, între 11 octombrie 2022 și 10 octombrie 2026. Cei șase sunt: Bogdan Stelian Mîndrescu (reprezentant al Ministerului Transporturilor, sluga lui Iulian Dumitrescu), Nicolae Stoica, George Bogdan Ilea, Alexandru Anghel, Lucian Taropa(prietenul lui Grindeanu) și Mihai Neacșu.
Dintre cei șase, atenția este atrasă de Mihai Neacșu, din cel puțin două motive. În primul rând, Neacșu nu are pregătire în domeniu, fiind inginer mecanic, având experiență profesională doar prin conducerea unei firme care avea obiect de activitate cultivarea cerealelor (din 1998 până la începutul acestui an). Al doilea motiv: Mihai Neacșu este fratele lui Marian Neacșu, secretar general al Guvernului și acum și președinte interimar al PSD la Sectorul 3.
Doar indemnizația fixă lunară este de 15.168 de lei, în cazul de mandat performant fiind dată și „o componentă variabilă”, care de obicei e stabilită în instituții între una și 12 indemnizații fixe.