Alin Coleșa (AUR): „România nu trebuie să-și piardă controlul asupra infrastructurii aeriene strategice!”

Deputatul AUR Ilie Alin Coleșa avertizează că aeroporturile românești ar putea fi privatizate pe ascuns, în spatele unor „greșeli” oficiale și fără o dezbatere publică reală. Parlamentarul a adresat întrebări oficiale Guvernului și cere lămuriri privind posibila vânzare a CNAB și a altor aeroporturi către entități care „pot fi ostile intereselor României”.
Deputatul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), Ilie Alin Coleșa, lansează un nou semnal de alarmă cu privire la controlul statului român asupra infrastructurii aeriene strategice. Parlamentarul afirmă că există indicii clare potrivit cărora Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), precum și alte aeroporturi-cheie din România, ar putea fi pregătite pentru privatizare sau listare, fără consultări publice sau transparență din partea Guvernului.
„Am adresat oficial întrebări Guvernului și Ministerului Transporturilor privind intențiile reale de privatizare sau listare a Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) și a altor aeroporturi strategice ale statului”, afirmă Coleșa.
Acesta acuză o eroare gravă apărută în raportul AMEPIP pe 2023, unde este menționat că „privatizarea a 49% din CNAB a fost finalizată” – o informație pe care o cataloghează ca fiind falsă și alarmantă.
„Această ‘greșeală’ gravă ridică suspiciuni: nu e posibil să apară într-un document oficial fără discuții reale în spate”, susține deputatul AUR.
Pe fondul acestei „erori oficiale”, parlamentarul readuce în atenție și o declarație recentă a fostului premier Florin Cîțu, care anunța listarea sau privatizarea CNAB, alături de alte companii strategice de stat. Aceste coincidențe, consideră Coleșa, nu pot fi ignorate.
În paralel, el ridică semne de întrebare asupra stării financiare a unor aeroporturi importante din țară, precum Târgu Mureș sau Brașov, în care statul a investit sume semnificative, dar care „sunt ținute în mod suspect în pierdere sau cu activitate minimă”.
„Apar semnale că se pregătește cedarea lor, posibil către entități ostile intereselor României”, avertizează Coleșa.
Pentru a clarifica situația, parlamentarul AUR solicită un răspuns clar din partea Guvernului, adresând întrebări directe:
„S-au luat decizii privind privatizarea CNAB sau a altor aeroporturi? Cine a fost consultat? Există interese străine implicate? Ce se întâmplă cu aeroporturile subperformante – sunt salvate sau pregătite pentru vânzare?”
De asemenea, acesta anunță că a cerut situația financiară completă a aeroporturilor din România, alături de măsurile concrete pentru atragerea de operatori aerieni.
„România nu trebuie să-și piardă controlul asupra infrastructurii aeriene strategice! Privatizarea în forma actuală ar fi inutilă, periculoasă și păguboasă”, subliniază Coleșa.
Parlamentarul a încheiat mesajul său public cu o promisiune de transparență totală și cu angajamentul de a publica imediat răspunsurile oficiale primite:
„Voi publica răspunsurile Guvernului de îndată ce le primesc. Transparență totală!”
Până la clarificarea oficială a situației, rămâne întrebarea esențială lansată de deputatul AUR: cine decide, în numele cui și cu ce consecințe asupra interesului național? Privatizarea infrastructurii aeriene nu poate fi făcută în tăcere. Românii au dreptul să știe și să fie parte a unei decizii care le afectează siguranța, suveranitatea și viitorul economic.