Politică

Adrian Cătană (AUR): Unirea României prin calea ferată, blocată de Ministerul Transporturilor!

Senatorul AUR, Adrian Cătană, a atras atenția, în cadrul unei interpelări adresate ministrului transporturlui Sorin Grindeanu, că tronsonul feroviar Vâlcele – Râmnicu Vâlcea, care deține o importanță deosebită pentru sistemul de transport deoarece scurtează semnificativ distanţa dintre București și Sibiu, este abandonat în momentul de față. Acest lucru se întâmplă deși tronsonul feroviar a fost inclus în anul 2016 în Master Planul General de Transport, ca proiect de modernizare al căii ferate Pitești-Râmnicu Vâlcea Nord, cu o valoare de aproximativ 366 milioane euro și termen pentru finalizare în 2026.

„În Master Planul General de Transport, tronsonul Pitești-Vâlcele-Râmnicu Vâlcea, cu lungime de 60 km, apare ca „Proiect în așteptare pentru modernizare / construcție nouă”. Dar în cifrele publicate de CFR Infrastructură nu am regăsit fonduri alocate acestui proiect. (…) Ruta scurtează enorm ruta București-Sibiu. Darea în exploatare a acestei rute ar fi însemnat o reducere importantă a duratei de transport din Sibiu spre capitală. Ar fi fost cea mai scurtă distanță de traversare feroviară a României (Vest-Sud Est/Curtici-Constanța)”, a arătat senatorul AUR.

Potrivit senatorului Adrian Cătană, ar fi o greșeală să renunțăm la relația feroviară scurtă Sibiu-Pitești, prin Vâlcelele (Argeș). „Această rută ar facilita viitoarea cale ferată de mare viteză Budapesta-Cluj-Sibiu-Pitești-București-Constanța”.

Senatorul AUR i-a solicitat ministrului Sorin Grindeanu să îi transmită dacă între priorităţile Ministerului Transporturilor și Infrastructurii se mai regăsește finalizarea acestui obiectiv de investiții. Totodată, Adrian Cătană a solicitat informații privind termenele calendaristice prevăzute pentru proiectare, execuție și dare în funcțiune, precum și stadiul acestui tronson, solicitând ministrului transporturilor să precizeze dacă mai este valabil termenul de 2026 pentru finalizare, așa cum era prevăzut în proiectul din 2016.

Calea ferată 219 Vâlcele-Râmnicu Vâlcea este una dintre cele mai impresionante lucrări de infrastructură din România. Are două tuneluri: Gibei (2.250 m, unul dintre cele mai lungi din țară) și Ploștina (1.910 m), trei viaducte mari: Topolog (1.440 m, cel mai mare din țară, înălțime maximă 50 m), Samnic (540 m) și Samnicel (270 m), și viaducte mai mici (cele mai multe rupte sau demontate), un pod peste răul Olt și altul peste răul Argeș.

Astăzi, distanța București-Rm. Vâlcea (177km) se parcurge în 2h15min cu autoturismul și 4h45min cu trenul, deoarece CFR Călători ocolește 276 km prin Caracal din cauza golului din harta feroviară. În acest moment, se poate ajunge la Sibiu pe două variante de cale ferată: prin Roşiori, Piatra Olt, Râmnicu Vâlcea – traseu de 7 ore, sau pe Valea Prahovei, prin Braşov, ceea ce înseamnă cam tot atât.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button