Un tren a rămas o oră și jumătate în câmp, după ce locomotiva sa a fost luată pentru a tracta un tren internațional
Un tren Regio al companiei de stat CFR Călători a fost lăsat joi dimineață fără locomotivă timp de o oră și jumătate, după ce aceasta a fost luată pentru un tren Interregio Internațional.
Locomotiva trenului internațional IR 72 Traianus, care circula pe ruta București – Timișoara – Budapesta, se defectase, iar operatorul feroviar a folosit locomotiva trenului R-E 9902, care venea de la Târgu Jiu și se îndrepta spre București. Pasagerii acestuia au fost lăsați fără locomotivă – și fără aer condiționat – în halta Măldăeni, din județul Teleorman, timp de 94 de minute. Trenul internațional a continuat drumul până la Craiova cu noua locomotivă, unde a fost înlocuită tracțiunea, iar locomotiva a făcut drum întors la Măldăeni, de unde a reluat drumul către București.
Operatorul de stat a recurs la această variantă deoarece pasagerii de pe trenul internațional pot cere despăgubiri în cazul unor întârzieri mai mari de 60 de minute, în vreme pentru călătorii interni acest lucru nu se aplică. În România, regulamentul european care apără drepturile pasagerilor se va aplica efectiv din 2029, conform sursei citate. Initial, acestea trebuiau să se aplice din 3 decembrie 2024, dar Guvernul a obținut o nouă amânare. Reprezentanții CFR Călători nu au putut fi contactați pentru a oferi o reacție în acest caz.