Internațional

Lukaşenko ironizează McDonald’s, după ce a părăsit Belarus: Și noi știm să tăiem pâinea în două

Preşedintele belarus Aleksandr Lukaşenko a ironizat vineri McDonald’s, care a părăsit țara, spunând că și angajații din Belarus știu să taie pâinea în două, scrie AFP.

Începând de pe 22 noiembrie, fast food-urile McDonald’s din Belarus vor opera sub numele Vkusno i Tocika, lanţul rusesc care a preluat restaurantele grupului american în Rusia. Nicio explicaţie nu a fost furnizată.

Mulţumesc lui Dumnezeu că pleacă”, a reacţionat vineri Aleksandr Lukaşenko, în cadrul unei întâlniri cu angajaţi din sectorul agroalimentar. „Trebuie să facem noi înşine ceea ce făcea anterior McDonald’s„, a spus el, potrivit Agerpres

Şi noi ştim să tăiem pâinea în două şi să punem înăuntru o bucată de carne, cartofi prăjiţi şi salată„, a spus preşedintele belarus.

Franciza KSB Victory Restaurants, care operează restaurantele McDonald’s în Belarus, a anunţat pe 11 noiembrie că acestea îşi vor schimba în curând numele în Vkusno i Tocika, ca în Rusia.

Primele restaurante ale acestei mărci şi-au deschis porţile în Rusia pe 12 iunie, înlocuind McDonald’s, care a părăsit ţara drept reacţie la ofensiva Rusiei asupra Ucrainei declanşată pe 24 februarie.

Zeci de alte mărci occidentale au procedat la fel, precum Coca-Cola sau H&M şi Ikea.

Belarus este singurul aliat al Rusiei în acest conflict, punându-şi teritoriul la dispoziţia armatei ruse pentru a lansa un atac, în cele din urmă eşuat, asupra Kievului, capitala Ucrainei. 

McDonald’s a vândut toate restaurantele din Rusia

Compania americană McDonald’s a părăsit Rusia drept răspuns la campania militară a Moscovei în Ucraina, după ce Occidentul a impus un val de sancţiuni economice. Astfel, compania a vândut toate restaurantele pe care le deţinea unui licenţiat local în luna mai, aminteşte Reuters.

Restaurantele au început să se deschidă sub noul nume Vkusno & tochka, sau ”Delicios şi atât”, pe 12 iunie. Directorul executiv Oleg Paroev a declarat că lanţul de restaurante fast-food a vândut aproape 120.000 de burgeri în ziua inaugurării.

Noul proprietar a subliniat că standardele înalte de calitate vor fi menţinute sau chiar îmbunătăţite, iar consumatorii nu vor observa prea multe diferenţe. De atunci, compania a fost nevoită să recunoască că se confruntă cu o penurie de cartofi prăjiţi până în toamnă, dând vina pe o recolta slabă din Rusia şi problemele lanţului de aprovizionare.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button