JUSTIȚIEOpiniiPolitică

Avocatul Piperea, la dezbaterea AUR: Comisia Europeană și-a încălcat atribuțiile în pandemie, și acum în domeniul energetic! Din păcate, conducerea militară a guvernului nostru nu discută ordinele ci le execută

Avocatul Gheorghe Piperea a participat în cadrul think thank-ului românesc inițiat de AUR, la o dezbatere ce a avut a avut ca teme, legile justiției, așa zisa criză energetică, și problemele economice cu care se confruntă România. Avocatul Piperea acuză Comisia Europeană că își depășește atribuțiile, prima dată în pandemiei, în achiziția de vaccinuri, iar acum în domeniul energetic prin cei 15% ce trebuie economisiți de popoarele europene. Acesta mai constată că guvernul militar al României execută ordinele în loc să le discute cum ar trebui în mod normal.

„Una dintre problemele celei mai mari care tulbură societatea este depunerea în Parlament a proiectului legilor justiției. Eu vă recunosc că nu le-am cerut în foarte mare amănunt însă am citit câteva chestiuni și niște comentarii făcute de autori. Cel mai acut subiect este acest primat al dreptului european care este o foarte mare neînțelegere. Dreptul UE este prioritar față de legile interne, dar dacă cineva onest se uită cu foarte mare atenție pe articolul 148 alineatul 2 din Constituție vede că aolo este vorba despre două limitări. Este vorba despre legile interne, nu și despre Constituției, și este vorba despre un primat al UE în condițiile tratatului de aderare. Acestea sunt două limitări pe care de regulă comentează acest primat al UE nu le observă sau dacă le observă le ascund cu lipsă de onestitate.

De aici a apărut aberația din utimii ani, dar mai ales în ultimele luni de a spune că un mecanism de verificare și control MCV, care este o recomandare, o suită de recomandări pe care ne-o face UE, de fapt nu chiar UE, sunt niște experți din România de vreo 10 ani de zile în mod ilegal pentru că acest MVC ar fi trebuit să dispară de acum 10 ani. Sa ajuns la aberația de a se spune că ceea ce prevede MCV este prioritar deciziilor Curții Constituționale. Deciziile Curții Constituționale fac parte din blocul de constituționalitate. Au aceeași poziție ierarhică în sistemul normativ al României ca și Constituția. în consecință, nici Constituția, nici deciziile Curții Constituționale nu sunt supuse dreptului UE. O spune chiar Constituția noastră când vorbește de legile interne.

În al doilea rând, când se face trimitere la prevederile tratatului de aderare, ce anume și-a luat ca rezerve România acolo, și mai mult decât atât trebuie să vedem ce spune TFUE, tratatul de funcționare a UE. TFUE spune un lucru extrem de importat, pe care care l-a încălcat cu cinism în ultimii doi ani de pandemie Comisia Europeană. Spune că tot edificiul juridic al UE se bazează pe principiul subsidiarității care însemnă că, dacă o țară, chiar o regiune, este mai în măsură să se ocupe de problemele țării sau a comunității respective, atunci UE nu are ce să caute acolo. Nu are competențe. Competențele UE se referă numai la ceea ce spune în tratat, în mod expres, în mod limitativ.

Nu avea niciun drept Comisia Europeană să se apuce să cumpere, între ghilimele în favoarea noastră, 4 miliarde de doze de vaccin, să se ocupe în locul nostru de politica sanitară. Politica sanitară este o chestiune ce ține strict de competența statelor naționale. Că sub țipetele celor pe care eu îi numesc progresiști, și care sunt doar vocali, nu sunt mulți, s-a ajuns ca cei de la Comisia Europeană să fie rugați să preia această competență. Că ne era frică de o răceală este cu totul altceva. Dar pe baza acestui trend, ghiciți ce?

Comisia Europeană și-a luat și alte competențe care nu îi aparțin. Spre exemplu, politica energetică a fiecărei țări în parte, motiv pentru care s-a făcut recomandarea de a reduce consumul de gaze și curent electric cu 15% și noi numai că nu am luat acest lucru ca o recomandare și eventual să o respingem așa cum a făcut Spania spre exemplu. Am transformat-o alaltăieri în obligație.

Dacă ați analizat cu atenție, ați putut observa că de la 300 de kw H până la 255 kw H este o reducere de fix 15%. Dacă ați analizat cu atenție, ați putut observa că favoarea, între ghilimele, pentru IMM-uri se va plafona un consum de 85%. Există și aici diferența de 15%. Conducerea militară a guvernului nostru nu discută ordinele ci le execută. În domeniul acesta Comisia Europeană nu are competențe.”, a declarat avocatul Gheorghe Piperea.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button