PoliticăȘtirile 60m.RO

Promovarea și dezvoltarea gândirii creative în procesul de învățământ, strategia AUR pentru creșterea calității actului educațional

România are nevoie de un sistem de învățământ racordat la politica europeană, care pune accent pe creativitate – o calitate necesară absolvenților care vor trebuie să se adapteze pentru noile meserii și specializări ale viitorului. De aceea, AUR va promova proiecte de lege prin care să susțină integrarea în actuala Lege a educației a creativității ca o componentă de bază pentru susținerea performanței în toate domeniile de activitate umană, a declarat deputatul AUR Cristian-Daniel Ivănuță.

Actuala Lege a educației naționale  nr.1/2011 are ca viziune promovarea unui învățământ orientat pe valori, creativitate, capacități cognitive, volitive și acționale, cunoștințe fundamentale și cunoștințe, competențe și abilități de utilitate directă, în profesie și în societate.( art.2 alin.1). Este singurul loc din lege unde creativitatea, ca domeniu de  competență, este amintit. Respectiva lege, din acest punct de vedere, nu extinde viziunea asupra acestei competențe-cheie, creativitatea, asupra curriculei de la toate ciclurile de învățământ, pentru ca elevii, la sfârșitul unui ciclu să fie evaluați și din perspectiva creativității. De asemenea, nu este amintită printre celelalte competențe-cheie”, explică Ivănuță.

Deputatul AUR a mai spus că ministerele Educației și Cercetării ar trebuie să pună mai mult accent pe dezvoltarea unor parteneriate cu asociațiile specializate în inovare, creativitate și inventică teoretică și aplicată pentru dezvoltarea gândirii creative pentru fiecare ciclu de învățământ. Mai mult, universitățile tehnice ar putea crea și departamente de creativitate tehnică, iar fiecare facultate ar putea înființa un master de creativitate.

Toate aceste modificări la nivelul învățământului preuniversitar cât și universitar sunt justificate de faptul că pe lângă gândirea cognitiv-reproductivă, ar trebui promovată  gândirea divergent-creativă, prin educarea în acest fel a unei gândiri duale în rândul elevilor și studenților, în măsură să asigure performanța în activitatea de producție, producerea de plusvaloare prin inovare”, a adăugat Cristian-Daniel Ivănuță, precizând că AUR va susține această strategie pentru creșterea calității actului educațional.

Back to top button