Primul autobuz pe gaz al STB ar putea fi lansat în două săptămâni

Societatea de Transport București (STB) va lansa în două săptămâni primul său autobuz Mercedes Citaro transformat în autobuz pe GNC (gaz natural comprimat), potrivit directorului general al companiei, Alexandru-Hazem Kansou.
Directorul general al STB a explicat în cadrul Jurnalului Economic de la Digi24 de ce a fost anulată și a doua licitație pentru 100 de autobuze electrice în București și că aceasta va fi refăcută.
„Societățile care s-au înscris la această licitație, procedural, nu au îndeplinit condițiile din caietul de sarcini. Așteptăm, refacem licitația, dar, între timp, vreau să vă spun că noi am mers în paralel și există proiecte pe fonduri de mediu. Avem prototipul – săptămâna viitoare sau în două săptămâni, îl puteți vedea, e funcțional – al transformării în GNC a autobuzelor din flota veche, Euro 3, Euro 4. 500 de bucăți ne propunem”, a spus șeful STB.
La începutul anului, fostul șef al STB, Andrei Creci, vorbea de transformarea 100 de autobuze vechi de 15 ani, Euro 3, în autobuze pe gaz natural comprimat (GNC). Investiţia urma să se ridice la circa 150.000 de euro/autobuz şi să fie realizată cu bani de la Mediu. Creci mai spunea atunci că alte 100 de autobuze, tot Euro 3, vor fi transformate în troleibuze, tot cu bani din Fondul de Mediu.
Nu este clar dacă odată cu implementarea proiectului de transformarea a autobuzelor vechi în autobuze pe GNC, Primăria Capitalei renunță sau nu la planul privind achiziția a 100 de autobuze GNC noi. Capitala a fost „curtată” de două companii, care și-au testat autobuzele alimentate cu gaz pe linia 336 ce leagă zona Universitate de cartierul Militari. Este vorba despre modelele noi Mercedes Benz Citaro NGT și Iveco Urbanway CNG.
Sursa: www.economica.net
- Guvernul Ilie Bolojan a mai luat 4 miliarde de euro. România trăiește din datoriiGuvernul Bolojan se laudă cu „cea mai de succes emisiune de euroobligațiuni din 2025”. În realitate, succesul constă în faptul că băncile și fondurile străine s-au grăbit să cumpere datoria României, atrași de dobânzile uriașe pe care le vom plăti ani la rând. Statul a împrumutat 4 miliarde de euro, prin obligațiuni cu scadențe de …
- România, tot mai aproape de Turcia: moneda se poate prăbuși oricândRomânia merge pe urmele Turciei, pas cu pas. Importurile cresc vertiginos, producția internă se prăbușește, iar deficitul comercial a ajuns colosal. În loc să corecteze dezechilibrul, guvernul menține artificial cursul de schimb, ascunzând sub preș realitatea unei economii care trăiește din împrumuturi și consum pe datorie. Datoria externă e uriașă, iar banii străini care mai …
- Sectorul construcțiilor e prăbușit! Zeci de mii de români trimiși în șomajCriza lovește în plin construcțiile, unul dintre ultimele motoare ale economiei reale. Zeci de mii de muncitori și ingineri sunt trimiși în șomaj, șantierele se închid, iar firmele românești își pierd ultimele rezerve. Cauza? Statul nu și-a plătit obligațiile și a stopat lucrările începute. Antreprenorii au livrat, au lucrat, au emis facturi — dar statul …
- Firmele românești obligate să plătească TVA la facturile neîncasate de la stat. Jaf legalizatStatul român a găsit o nouă metodă de a jefui economia: obligă firmele să plătească TVA pentru facturi neîncasate chiar de la el. Antreprenorii care au lucrat pentru instituții publice, au livrat materiale sau au executat lucrări, sunt puși acum să achite taxe pe bani pe care nu i-au primit niciodată. Este o nedreptate strigătoare …
- România plătește 1 miliard de euro lunar doar pe dobânzi. Țara trăiește pe datorieRomânia a ajuns să plătească peste 1 miliard de euro pe lună doar pentru dobânzile la datoria publică. Este prețul uriaș al guvernărilor care au preferat împrumuturile în locul reformelor, al risipei în locul investițiilor. Statul se împrumută ca să plătească alte împrumuturi — un carusel al nebuniei financiare care nu mai poate fi oprit. …