Știrile 60m.RO

Ciprian Ciucu are o campanie măcinată de scandaluri. Proiecte slabe și inexistente

Campania pentru Primăria Capitalei în care s-a aruncat Ciprian Ciucu, primarul PNL al Sectorului 6, este tot mai mult definită de scandaluri, acuzații și contre politice, decât de proiecte clare pentru București. În timp ce sondajele sunt fluturate zilnic în spațiul public, mesajul de fond rămâne unul confuz, iar multe dintre „promisiuni” par fie slabe, fie pur și simplu inexistente.

Unul dintre scandalurile care domină campania este cel al sondajelor de opinie. Cătălin Drulă l-a acuzat public pe Ciucu și PNL că folosesc sondajele pentru a manipula electoratul, vorbind despre o strategie veche prin care se creează artificial impresia de favorit în cursă. Disputa a escaladat după publicarea unui sondaj INSCOP care l-a plasat pe Drulă pe locul patru, acuzațiile de „coafare” și folosire propagandistică a sondajelor punând întreaga campanie sub semnul neîncrederii.

În paralel, „ambasadele lui Ciucu” au devenit simbolul unui alt tip de scandal: cel al urbanismului pentru dezvoltatori. Proiectul imobiliar de pe strada Timonierului 26, rezultat dintr-un artificiu urbanistic prin care un teren rezervat serviciilor publice a fost transformat într-un ansamblu P+9, este prezentat de opozanți drept dovada că primarul Sectorului 6 pune interesele rechinilor imobiliari înaintea interesului comunității. Cazul, adoptat cu voturile majorității PNL–PSD în Consiliul Local, a intrat direct în campanie ca exemplu de „urbanism de carton”, cu densitate dublată și cartier sufocat. Analize independente ale campaniei arată că numele lui Ciprian Ciucu este asociat tot mai mult cu un ton negativ în spațiul online. Monitorizările asupra vizibilității candidaților arată că, spre deosebire de alți competitori, mențiunile despre Ciucu sunt preponderent critice, ceea ce indică o campanie percepută ca fiind conflictuală, tensionată și lipsită de entuziasm autentic.

În loc să vină cu un pachet coerent de proiecte pentru București, candidatul PNL își petrece o bună parte din timp plângându-se de „mizeria campaniei”, de „mega contra-campanii” în mediul online și de camionete cu mesaje ostile răspândite prin oraș. Acest tip de discurs victimizant mută, inevitabil, reflectorul de pe soluții pe scandal, lăsând impresia unui candidat prins mai degrabă în bătălii de imagine decât în lupta pentru un program solid de guvernare locală

Chiar și acolo unde Ciucu a anunțat proiecte, precum un presupus PUZ de regenerare urbană pe axa Magheru–Victoriei, eventual extins spre Centrul Vechi, lipsesc detaliile concrete: termene, finanțare, pași intermediari, consultare publică reală. Fără aceste elemente, ceea ce ar trebui să fie un proiect de viziune riscă să rămână la stadiul de slogan electoral, folosit mai mult pentru afișe și platouri TV decât pentru un plan serios de transformare a orașului. Pentru tot mai mulți bucureșteni însă, imaginea care se conturează este a unui candidat prins într-o campanie măcinată de scandaluri, dispute despre sondaje și controverse urbanistice, cu un program dominat de promisiuni vagi și proiecte fie slabe, fie insuficient explicate. Într-o cursă electorală în care Capitala are nevoie de direcție, transparență și profesionalism, această combinație poate deveni cel mai mare handicap al său la urne.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button