Oficial: Șoseaua Ploiești – Bacău – Pașcani va fi autostradă, nu drum expres

Cei circa 340 de kilometri de drum rapid dintre Ploiești și Pașcani vor fi construiți la profil de autostradă și nu de drum expres, a anunțat, marți, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Decizia a fost luată în urma unui studiu care a analizat evoluția traficului în zonă până în 2050.
Autostrada Ploiești – Pașcani are traseul propus Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani. Acum există o singură secțiune în execuție – o porțiune din centura Bacăului.
„În urma rulării tuturor scenariilor în cadrul Modelului Național de Transport a rezultat ca variantă optimă implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploiești – Pașcani”, a anunțat CNAIR. Studiul de trafic urmează a fi supus analizării si aprobării JASPERS, consultantul oficial al Comisiei Europene, si va sta la baza documentației necesare accesării fondurilor europene nerambursabile pentru faza de execuție a autostrăzii.
”Valorile de trafic estimate în cadrul acestei studiu de trafic ne permit să tragem concluzia că scenariul cu Autostradă de la Ploiești la Pașcani atrage suficient trafic încât să rezulte necesitatea construirii acesteia. Din punct de vedere al volumelor de trafic atrase de proiect este de dorit implementarea la profil de autostradă. Testarea oricărui sector din coridor la nivel de Drum Expres va aduce o scădere a volumelor de trafic la nivel de coridor și implicit a beneficiilor pentru utilizatori, în ceea ce privește economiile de timp și siguranță/Securitate”, se arată în Studiul de tarfic pe care îl puteți citi aici.
CNAIR se așteaptă ca viitoarea autostradă A7 să preia, atunci când va fi gata, din traficul de pe DN1B și DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară. DN2 este un drum cu o singură bandă pe sens, însă din cauza acostamentului care are o lățime generoasă șoferii au impresia greșită că drumul are două benzi pe sens și se angajează în depășiri periculoase.
Din acei circa 335 de kilometri ai autostrăzii A7, doar 16 kilometri sunt în prezent în lucru, fiind parte din centura Bacăului. Pentru restul traseului abia acum se întocmesc studiile de fezabilitate și proiectele tehnice.
Sursa: www.g4media.ro
- Maia Sandu invită firmele românești să investească în Republica Moldova, dar cu riscuri majorePreședintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a lansat o invitație companiilor românești de a investi în țara vecină, subliniind beneficiile financiare din partea Uniunii Europene, dar fără a menționa incertitudinile economice și politice care ar putea afecta aceste investiții. În cadrul Forumului Economic „Investiţii – Dezvoltare – Integrare Europeană” de la Chişinău, Maia Sandu a subliniat …
- Controalele ANPC s-au transformat într-un spectacol al opulenței: Piedone cu cizme de 624 de euroCristian Popescu Piedone, fostul primar al Sectorului 5 și actual președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a reușit să atragă atenția, dar nu datorită măsurilor luate în cadrul controalelor sale, ci datorită unui detaliu vestimentar care a devenit rapid un simbol al luxului ostentativ: cizmele sale de 624 de euro. În timp ce …
- Șefa UPU de la Spitalul Județean Constanța dată afară pe motiv că „e nevoie de un bărbat” pentru funcție: un abuz flagrant de discriminare!Managera Spitalului Județean Constanța a decis să o demită pe șefa Unității de Primiri Urgențe, dr. Rodica Tudoran, sub pretextul că funcția ar trebui ocupată de un bărbat. Aceasta a justificat schimbarea prin nevoia unui lider care „să poată alerga între heliport și spital”, un discurs profund discriminatoriu. Incidentul a stârnit un val de reacții …
- Cererea americană de ouă din România respinsă din cauza reglementărilor UEAmericanii au solicitat ouă din România pentru a suplini deficitul cauzat de epidemia de gripă aviară, însă legislația sanitar-veterinară europeană și condițiile impuse de SUA fac imposibilă îndeplinirea cerințelor, lăsând țările europene într-o poziție vulnerabilă pe piața internațională. Statele Unite au adresat o cerere pentru importul de ouă din România, dar livrările nu pot fi …
- Economia României în pericol: Inflația și concedierile amenință industriile auto și conexeIndustria auto românească se confruntă cu riscuri majore din cauza taxelor impuse de Statele Unite, iar un val de concedieri este iminent. Pe lângă aceste probleme, inflația continuă să erodeze puterea de cumpărare a românilor, iar prognozele economice sugerează o înrăutățire a situației pe termen scurt. România se află într-un moment extrem de delicat din …