Știrile 60m.RO

Ciprian Ciucu nu are soluții pentru traficul din București! Specialiștii îi desființează propunerile: ar fi necesari minim 10 ani pentru implementare

Probabil că, dacă am petrece o zi întreagă în stradă, întrebându-ne unii pe alții care sunt cele mai probleme ale vieții noastre de zi cu zi în acest oraș, în top 3 ar fi aceste trei mari neajunsuri:

  • Traficul din București – pentru care atribute precum „infernal”, „de coșmar”, „oribil” aproape că nu mai zic nimic.
  • Nenorocirea constantă cu apa caldă și căldura – ceva înnebunitor în orice anotimp, că verile cu dușuri reci sunt prea lungi și prea dese pentru sute de mii de oameni, ca să nu mai vorbim despre iernile în care congelezi în casă;
  • evident, deloc în ultimul rând, situația cu parcarea în București.

Campania electorală pentru PMB fiind acum în toi, din nou auzim soluții, variante și promisiuni dinspre candidați.

Unele sunt năstrușnice, altele par realiste și toate necesită timp și proiecte complexe, pentru că problemele acestea au cauze multiple.

Așadar, care este „Soluția Ciucu” pentru traficul din București

Primar al Sectorului 6 și candidat PNL la funcția de primar al Capitalei, Ciprian Ciucu a vorbit, într-un interviu acordat publicației Adevărul, despre soluția sa pentru traficul din București.

Bucureștiul are nevoie de parcări multe și mici. Nu putem construi doar câteva parcări mari și să credem că am rezolvat problema.

Ciprian Ciucu spune că o astfel de abordare le-ar permite oamenilor să.își lase mașinile în proximitatea locuinței sau la marginea unei zone centrale. Dar o asemenea soluție pentru trafic (și, implicit, parcare)  nu este un proiect realizabil rapid, admite Ciucu, ci unul care se poate întinde chiar şi pe o periadă de 10 an:

Eu nu pot să promit acum aceste lucruri, ci să vă spun care este viziunea mea pe termen lung. În patru ani nu se poate schimba tot, dar se pot pune bazele unei Capitale funcționale.

Una dintre propunerile lui Ciprian Ciucu este realizarea unei parcări mari în afara Bucureștiului, care să preia fluxurile de mașini dinspre zonele metropolitane:

Un teren în afara Bucureștiului poate fi transformat într-o parcare mare, conectată direct cu centrul Capitalei printr-o bandă dedicată. În felul acesta, șoferii îşi pot nu mai sunt obligați să intre cu mașina până în centru şi traficul se fluidizează.

Specialiștii estimează o durată de 10 – 20 de ani pentru implementarea programului lui Ciucu privind traficul și termoficarea

O Capitală plină de parcări mici – visul de zece ani

Ciucu propune o rețea imensă de parcări mici, de proximitate, răspândite în tot orașul. Ideea sună, pe hârtie, rezonabil. În practică însă, orice om care a încercat să obțină măcar o autorizație în București știe foarte bine că un astfel de plan înseamnă: studii de fezabilitate, consultări, avize, licitații, exproprieri și ani întregi de procese.

Într-un oraș în care abia se reușește amenajarea unei treceri de pietoni fără trafic de influență, să vorbești despre „zeci de parcări mici” este aproape poetic. Realitatea? Chiar și în cel mai optimist scenariu, vorbim de 6 până la 10 ani pentru a crea o rețea coerentă. Asta dacă toate instituțiile ar funcționa… ceea ce știm că nu se întâmplă niciodată.

Marea parcare la intrarea în oraș: epopeea de 15 ani

Mai complicată este ideea unei parcări uriașe în afara Bucureștiului, conectată cu o bandă dedicată direct spre centru. Aici, Ciucu intră deja în zona SF administrativ. O astfel de intervenție necesită:

  • identificarea unui teren potrivit,
  • cumpărare sau expropriere,
  • avize de la PMB, sectoare, Poliție Rutieră, ministere,
  • restructurarea bulevardelor,
  • eliminarea parcărilor ilegale,
  • o rețea digitală de management al traficului,
  • și, evident, bani pe care Bucureștiul nu îi are.

Într-o capitală în care benzile de autobuz sunt blocate de mașini parcate la ora prânzului, conceptul unei „benzi dedicate spre centru” pare un exercițiu teoretic. Implementarea reală se duce către 10–15 ani, într-un scenariu ideal.

Termoficarea – marele gol din discurs 15-20 de ani

Ciucu identifică perfect dezastrul apei calde și al căldurii, doar că aici discursul lui devine subțire. Nu oferă soluții, nici termene, nici finanțare. Adevărul, pe care nu îl spune, este și mai dureros: înlocuirea rețelei de termoficare ar avea nevoie de 15–20 de ani, chiar și cu o conducere competentă. Iar Bucureștiul nu a cunoscut prea multă competență în ultimele două decenii.

Ciucu se prezintă ca „realist”: nu promite rezolvări în patru ani, ci o direcție, o fundație, o „viziune”. Dar această sinceritate este, de fapt, o formă de evitare a responsabilității. E ușor să spui „nu pot face totul în patru ani”, dar e greu să explici de ce nici lucrările mici din propriul sector nu sunt terminate la timp, de ce parcările deja promise în Sectorul 6 nu există, de ce proiectele de trafic sunt întârziate, iar exproprierile sunt haotice și costisitoare.

În propriul sector, Ciucu nu a demonstrat încă faptul că poate livra infrastructură majoră. În schimb, promite acum să reformeze Capitala pe următorii 10–15 ani. Cum poate un primar care vorbește despre proiecte de 10–15 ani să garanteze ceva într-un oraș în care fiecare administrație aruncă la coș planurile celei precedente?

Răspunsul este simplu: nu poate.

Iar bucureștenii știu asta foarte bine.

În concluzie, declarațiile lui Ciucu sunt, paradoxal, cele mai inutile.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button