Primăria Capitalei încasează milioane din parcările albastre, dar Bucureștiul rămâne sufocat de mașini și lipsa locurilor de parcare

Deși Primăria Capitalei colectează anual peste 70 de milioane de lei din cele peste 30.000 de parcări albastre, situația traficului și a locurilor de parcare din București rămâne critică. În timp ce veniturile cresc, infrastructura de parcare abia se dezvoltă, iar șoferii continuă să se confrunte cu un sistem ineficient și prost administrat.
Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat că sistemul parcărilor albastre, implementat în 2020, generează venituri considerabile pentru bugetul local, peste 70 de milioane de lei anual. Cu toate acestea, în ciuda sumelor importante colectate, Bucureștiul rămâne un oraș blocat de mașini, cu o criză cronică de locuri de parcare.
Sistemul de „parcări albastre” a fost gândit încă din 2017 pentru a separa parcările publice de cele de reședință, însă ani la rând proiectul a fost blocat de decizii politice și administrații indecise. Deși astăzi există peste 30.000 de astfel de locuri, extinderea rețelei pare să se rezume la trasarea unor dungi pe asfalt, fără o strategie reală de creare a unor noi parcări.
În timp ce municipalitatea se laudă cu sumele colectate, bucureștenii se plâng de haosul din trafic, de lipsa locurilor în cartiere și de faptul că plata parcării nu a dus la o îmbunătățire vizibilă a condițiilor. Practic, șoferii plătesc mai mult pentru același disconfort zilnic.
Criticii acuză Primăria că transformă parcările într-o sursă de venit rapid, fără să reinvestească banii în infrastructură. În lipsa unor parcări subterane sau supraetajate, banii din sistemul „albastru” par să se piardă într-un buget care nu oferă soluții reale pentru o problemă care sufocă de ani buni Capitala.