Politică

Cum se scurg milioane de euro din banii românilor pe panouri publicitare cu chipul candidaților sistemului

„România, înainte! Crin Antonescu președinte!” este mesajul de pe panourile electorale cu care candidatul Alianței PSD-PNL-UDMR încearcă să capteze atenția votanților înaintea alegerilor prezidențiale din mai. Le-a plătit fiecare partid, scrie siteul de investigații Snoop, care dezvăluie cifrele.  

PSD, PNL și UDMR au convenit să împartă atât cheltuielile pentru afișajul outdoor, cât și responsabilitatea pe județe. Panourile sunt și în limba maghiară în județele unde UDMR are o bună reprezentare. În total, costurile sunt de 220.000 de euro, potrivit surselor politice citate de publicația de investigații Snoop. 

500 de „fețe” cu Crin Antonescu

Finanțarea candidatului nu se face dintr-un cont comun până la începerea oficială a campaniei electorale, ci fiecare partid care îl susține a decis să contribuie cu o sumă pentru promovarea outdoor și online a lui Crin Antonescu. 

Din cauza procedurilor interne de validare a candidaturii și până la înregistrarea alianței la Biroul Electoral Central, candidatul PSD-PNL-UDMR nu a beneficiat până în luna martie de importante resurse financiare, au declarat surse din Coaliție. 

Mai mult, datoriile cu care a rămas PNL după campania prezidențială au întârziat demararea promovării outdoor, spun lideri din PSD. Liberalii au datorii de peste 30 de milioane de euro după mandatele lui Ciucă și Bode, aflându-se într-o criză financiară. 

Decizia în Coaliție a fost ca fiecare partid care sprijină campania lui Crin Antonescu să contribuie cu o sumă la panouri. 

Potrivit mai multor surse politice consultate de Snoop, numărul „fețelor” pe care apare Crin Antonescu este de aproape 500 în versiunea clasică și 100 de fețe pe panourile cu led. 

  • Comparativ, Nicușor Dan a anunțat că are instalate 356 de „fețe” pe panourile care au apărut la începutul lunii februarie. El a declarat că plătește 200.000 de euro pentru două luni de promovare. O față reprezintă o singură parte a unui panou, care poate avea una, două sau trei fețe. 
  • Site-ul de investigații Snoop.ro a dezvăluit anul trecut că Nicolae Ciucă a plătit 500.000 de euro pentru fiecare lună în care și-a promovat lansarea cărții „În slujba țării”. Pentru perioada mai-august, PNL a plătit 2,5 milioane de euro pentru panourile cu „Un ostaș în slujba țării”, 500.000 de euro reprezentând producția, iar două milioane de euro chiria. 

PSD și PNL au plătit câte 200.000 de euro

Panourile lui Crin Antonescu au costat 440.000 de euro (2.2 milioane de lei), potrivit informațiilor obținute de Snoop. 

Suma se împarte astfel: 

    • 200.000 de euro  – PSD

    • 200.000 de euro – PNL

    • 40.000 de euro – UDMR

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button