Știrile 60m.RO

Câți bani au pompat partidele în presă: PNL a dat 100.000 de euro pe lună către Realitatea și 75.000 către B1TV. PSD blochează accesul la informații

Partidele au alocat milioane de euro către presă în 2021, un an fără alegeri și campanii electorale, bani încasați de la bugetul de stat. PNL a plătit 100.000 de euro lunar către Realitatea Plus și 75.000 de euro lunar către B1TV în primele șapte luni din 2021.

PNL şi PSD au depăşit împreună pragul de 10 milioane de euro către televiziuni şi publicaţii. PNL a dat, lunar, aproximativ 100.000 de euro postului Realitatea Plus. De precizat că vorbim despre sumele cheltuite în primele şapte luni ale anului 2021. Alţi 75.000 de euro au mers, timp de câteva luni, către staţia B1 TV, conform unei analize ample făcută de Europa Liberă.

Dacă PSD e „zgârcit” cu informaţiile publice şi nu spune câţi bani a dat şi unde, PNL şi USR au dat presei detalii despre sumele virate către televiziuni şi site-uri în schimbul promovării. Dar doar pentru perioada în care preşedinte era Ludovic Orban.

PNL despre sumele cheltuite în primele şapte luni ale anului 2021, conform Europa Liberă:

Agenţia de presă RNews (ianuarie – iunie) – 5.000 euro / lună (PS News)
Ancore Media (martie – iulie 2021) – 75.000 euro / lună (B1 TV)
DBV Media House (ianuarie – iunie) – 100.000 euro / lună (Realitatea PLUS)
GKM Global Publishing SRL – 20.000 lei / lună
GKM Global WEB SRL – 15.000 lei / lună
Facebook Ireland Limited – aproximativ 20.000 lei / lună
Truezone – 4.165 de lei
HB Media Advertising Company – 3.000 euro / lună (Dan Bucura)
News International SA – 5.000 euro / lună (Newsweek)
Macondo Gabo Press – 16.500 lei / lună
Soma Social – 3.000 euro / lună (colaborare cu stiripesurse.ro)
Stalex PR & Media Events (iunie – iulie 2021) – 84.000 euro / lună (firma băiatului primarului din Cornu, Nanu Ştefan Alexandru, RTV, gândul.info, cancan.ro)

Dacă în anii electorali era de înțeles de ce partidele folosesc mulți bani pentru promovare, noutatea o reprezintă 2021. Este anul în care partidele au dat cei mai mulți bani pentru promovare în presă și propagandă.

O altă concluzie interesantă trasă de jurnalistul Cristian Andrei este că: „În timpul crizei politice din lunile octombrie şi noiembrie, cele două partide au aruncat în piaţă aproape 20 de milioane de lei (4 milioane de euro)”, arată materialul publicat de Europa Liberă.

Back to top button