Comisia Europeană le cere platformelor online să depună mai multe eforturi pentru combaterea ştirilor false

La doi ani după ce au convenit asupra unui cod de bune practici autoreglementat pentru combaterea dezinformării, Facebook, Google, Twitter şi alte companii tech trebuie să depună mai multe eforturi pentru a deveni mai eficiente împotriva ştirilor false, a transmis joi Comisia Europeană, potrivit Reuters.
Ştirile false legate de COVID-19 au accelerat apelurile ca reţelele de socializare să fie mai active în combaterea fenomenului.
Companiile, printre care s-au mai numărat Mozilla şi organismele comerciale pentru industria publicităţii, au semnat respectivul cod în 2018 în încercarea de a preveni să li se impună reglementări mai dure. Ulterior, Microsoft şi TikTok s-au alăturat la rândul lor grupului.
Cu toate acestea, există unele deficienţe în acest cod, după o evaluare a unui an de funcţionare, a precizat Comisia, conform unui raport consultat de Reuters.
„Acestea pot fi grupate în patru categorii largi: aplicarea inconstantă şi incompletă a codului de către platforme şi statele membre, absenţa unor definiţii uniforme, existenţa mai multor goluri în acoperirea angajamentelor din cod şi limitările intrinseci ale naturii autoregulatorii a codului”, se arată în raport.
Vicepreşedinta CE pentru valori şi transparenţă, Vera Jourova, a făcut apel la mai multe măsuri pentru contracararea noilor riscuri.
„În contextul în care asistăm la noi ameninţări şi actori, a venit momentul să mergem mai departe şi să propunem noi măsuri. Platformele trebuie să devină mai responsabile şi transparente. Trebuie să fie mai deschise şi să ofere un acces mai bun la date, printre altele”, a spus ea.
Vera Jourova lucrează în prezent la un Plan European de Acţiune pentru Democraţie pentru a întări democraţia în faţa ameninţărilor digitale.
Comisia este de asemenea pregătită să propună noi regulile incluse într-un Act privind Serviciile Digitale până la sfârşitul anului, care va spori responsabilităţile şi răspunderea pentru conţinutul de pe platformele lor.
Sursa: Agerpres
- Opoziția depune astăzi moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan
Opoziţia depune vineri, 5 decembrie, o moţiune de cenzură împotriva guvernului condus de Ilie Bolojan, intitulată „România Nu Este de Vânzare – Un Guvern fără USR”, ca reacţie la asumarea răspunderii Executivului pentru legea pensiilor magistraţilor. Ninel Peia, senatorul grupului Pace – Întâi România, a declarat că moţiunea de cenzură a strâns deja 119 semnături … - Marius Lulea (AUR): „Românii huiduie, guvernul se preface că nu aude”
Guvernarea actuală trăiește într-o realitate paralelă, incapabilă să înțeleagă mesajul tot mai puternic transmis de oameni: românii s-au săturat. Huiduielile pe care le auzim tot mai des nu sunt accidente, ci semne clare ale rupturii dintre populație și o clasă politică ce a pierdut contactul cu viața reală. Liderul AUR, Marius Lulea, avertizează limpede: „Românii … - Ultima zi de campanie pentru Primăria Capitalei
Vineri este ultima zi în care cei 17 candidaţi aflaţi în competiţia pentru fotoliul de primar general al Capitalei mai pot să îşi prezinte oferta electorală în faţa bucureştenilor, transmite Agerpres. Campania electorală a început pe 22 noiembrie şi se încheie sâmbătă, la ora 7:00. În cele două săptămâni, candidaţii au încercat să convingă electoratul … - Mafia din Justiție: Tribunalul Ilfov plătește la noul sediu chirie cu 50% mai mare decât prețul pieței, iar contractul e secret
O aparent sulfuroasă afacere imobiliară se desfășoară de ceva luni la Tribunalul Ilfov: instanța a închiriat un sediu nou la un preț suspect de mare, dar refuză să arate public detaliile contractului. În schimb, cere imperativ Ministerului Justiției, inclusiv printr-un proces, să-i achite factura. Pe rolul Curții de Apel București se află un proces de … - Ciprian Ciucu are o campanie măcinată de scandaluri. Proiecte slabe și inexistente
Campania pentru Primăria Capitalei în care s-a aruncat Ciprian Ciucu, primarul PNL al Sectorului 6, este tot mai mult definită de scandaluri, acuzații și contre politice, decât de proiecte clare pentru București. În timp ce sondajele sunt fluturate zilnic în spațiul public, mesajul de fond rămâne unul confuz, iar multe dintre „promisiuni” par fie slabe, …