Opinii

România este dependentă de importurile de combustibili. Iată statele care beneficiază de banii românilor

Partidele politice din România au distrus după anul 1990 toată industria petrolieră românească.

La acel moment existau 10 rafinării care prelucrau cantități impresionante de petrol. Materia primă provenea atât din pământurile țării cât și din importuri. La schimb România oferea bunuri realizate de propria economie națională cum ar fi autoturisme sau tractoare.

PSD și PNL au închis industria petrolieră românească și au vândut ce a mai rămas
Astăzi situația s-a schimbat foarte mult, doar 4 din cele 10 rafinării mai sunt funcționale. Cantitatea de petrol care este prelucrat în România este astăzi la un sfer față de acum 32 de ani.

Nici una din cele 4 rafinării nu mai aparține statului sau poporului român. Politicienii au cedat aproape gratuit cea mai importantă componentă a economiei naționale.

Astăzi austriecii și rușii dețin controlul asupra petrolului românesc, asupra rafinăriilor și asupra capacităților de distribuție a combustibilului.

Cât valoarează industria românească de petrol

În anul 2021 industria românească de petrol valora aproape aproape 15 miliarde de euro din care o treime reprezintă importuri.

Nu doar că România nu mai exportă combustibili, așa cum făceam acum 32 de ani, dar importăm cantități impresionante de benzină și motorină, de aproximativ 4 miliarde de euro la nivelul prețurilor din 2021, cel mai probabil că astăzi valoarea este de două ori mai mare.

Numai în ultimul an prețurile excesiv de mari au făcut ca aceste societăți comerciale să aibă profituri gigantice. Spre exemplu austriecii au reușit să extragă din România sub formă de dividende aproaximativ jumătate de miliard de euro numai în ultimele 12 luni.

Care sunt țările care exportă în România combustibili?

România importa la nivelul anului 2021 combustibili în valoare de peste 4 miliarde de euro. Suma este una impresionantă, dar în sens negativ.

Așa cum arată astăzi prețurile este cel mai probabil ca în anul 2022 nivelul importurilor să fie de două ori mai mare deoarece cantitatea utilizată la nivel național nu a scăzut.

Din Federația Rusă se importă benzină și motorină în valoare de peste 1,3 miliarde de euro. Degeaba strigă sus și tare guvernul împotriva statului agresor condus de către Vladimir Putin când în realitate prin rafinăriile și rețele de distribuție deținute în România și prin importurile extraordinat de mari din Federația Rusă s-a creat o dependență totală.

Din Kazhstan se importă de asemenea combustibili de peste 1,1 miliarde de euro. Cu toate acestea producția din această țară este controlată de asemenea de către Federația Rusă prin interpuși.

România importă și din Ungaria combustibili, în ciuda faptului că statul vecin nu are un strop de petrol. Ungaria importă din Federația Rusă materie primă , o prelucrează în rafinăriile proprii și apoi se vinde combustibilul în toată Europa și mai ales în România. Aici statul maghiar a creat o rețea de benzinării care asigură desfacerea produselor proprii.

Uniunea Europeană induce creșterea de costuri pentru a reduce consumul

Politica oficială a Uniunii Europene este aceea că trebuie eliminat aproape total consumul de motorină și benzină. Dependența de importuri face ca Uniunea Europeană să finanțeze state ale lumii în care democrația nu este funcțională și libertățile nu sunt garantate.

Se urmărește de asemenea reducerea emisiilor de CO2.

Reducerea consumului se urmărește a se face prin creșterea prețurilor astfel încât europenii să reducă utilizarea acestui tip de combustibil. Cu toate acestea astăzi prețurile mari șochează și provoacă nemulțumirea generală a europenilor, indiferent de țara în care aceștia se află.

Cum Uniunea Europeană este unul din cei mai mari consumatori de produse de petrol din lume o înțelegere între state ar putea genera o scădere considerabilă a prețurilor. Dar în cazul de față cu costul petrolului este problema, căci au existat și prețuri mai mari ale barilului de petrol, ci mai ales politica oficială de a reduce consumul și risipa.

Economiile Europei sunt însă dezvoltate în mod diferit și așa se face că state mai sărace sunt cele care suferă cele mai mult deoarece impactul combustibilului în coșul zilnic este unul mare.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button