Economie

Umbrărescu oprește lucrul pe toate șantierele din România, în semn de protest

UMB, unul dintre cei mai importanţi antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră, va opri lucrările la toate tronsoanele de autostradă la care lucrează, deoarece statul nu ajustează preţurile din contracte, în condiţiile scumpirii materialelor de construcţii.

UMB opreşte lucrul pe toate şantierele! Unul dintre cei mai importanţi antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu îşi va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajaţii UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele. Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depăşesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă şi drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuţie semnate.

Excepţie face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final şi au confirmat că vor continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie.

Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a preţului contractelor. Dar una este să promiţi, alta este să faci. Aşa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare şi intră într-un soi de grevă, asumându-şi nişte riscuri contractuale semnificative: penalităţi de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanţiei de bună execuţie. Situaţia este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera şi s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă şi drum expres aflaţi în execuţie!

Reacţie CNAIR: Soluţia este la Guvern

Reprezentanţii CNAIR spun că au  făcut propuneri către Guvernul României pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare. 

„UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permament măsuri pentru a sprijini toţi constructorii care au contracte în derulare. În cazul particular al UMB, dovadă sunt întâlnirile periodice cu managementul acestui constructor, pentru găsirea celor mai bune soluţii privind acoperirea costurilor suplimentare provocate de creşterea preţurilor la materialele de construcţie. CNAIR a făcut inclusiv propuneri care au dus la aprobarea de către Guvernul României a OUG 64/2022, tocmai pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare. După publicarea acestei OUG, CNAIR a continuat să propună măsuri de îmbunătaţire”, a transmis, printr-un comunicat de presă, CNAIR.

„Rezultatul este acela că MIPE la randul său a iniţiat o Ordonanţa de Guvern care va îmbunatăti aplicarea acestor corectii de pret. Documentul elaborat de MIPE este în procesul de avizare şi avem încredere că în următoarea perioadă acest document va fi aprobat în şedinţă de Guvern, în acord cu propunerile noastre. Este adevărat că preţurile la materialele de construcţii au crescut constant în ultimele luni, dar CNAIR aplică doar măsuri care sunt în concordanţă cu legea, cu prevederile contractuale şi cu normativele europene. Este important să precizăm că o astfel de abordare pentru sprijinirea constructorilor care au în derulare contracte, reprezintă o premieră în rândul statelor Uniunii Europene”, a mai precizat CNAIR. 

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button