EconomiePolitică

Comisia de specialitate în economie și finanțe a AUR: Statul impune taxe abuzive antreprenorilor

Recenta inițiativa a câtorva zeci de parlamentari ai PSD, PNL și UDMR, prin care se dorește legalizarea unui transfer forțat a zeci de milioane euro de la companii către Camera de Comerț și Industrie a României și crearea premiselor pentru o dependență a existenței oricărei afaceri de această organizație privată, reprezintă o nouă sfidare la adresa contribuabililor. Și nu reprezintă prima încercare de transfer arbitrar de resurse având că beneficiara această organizație.

Din parcurgerea textului inițiativei legislativă nr. B254/2022 inregistrată la Senatul României, a reieșit că se propune introducerea de taxe și sarcini administrative în plus, care implică costuri suplimentare suportate de către toate societățile din România, astfel:

– Prin modificarea Legii 335/2007, Camera de Comerț și Industrie a României, se obligă să organizeze și să întocmească Catalogul firmelor, care să cuprindă evidența tuturor profesioniștilor.
-în vederea însrierii în Catalogul firmelor se propune achitarea unei taxe obligatorii, după cum urmează:
a) 100 de euro/an pentru întreprinderi mari;
b) 75 de euro/an pentru întreprinderi mijlocii;
c) 50 de euro/an pentru întreprinderi mici;
d) 20 de euro/an pentru microîntreprinderi;
e) 10 de euro/an pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale.

– obligativitatea societăților existente cât și a noilor societăți înființate, de a obține un certificat de competențe în primul an de la înființare și până la depunerea primelor situații financiare prevăzute de lege, pentru administrarea propriei activități- contracost- – obligarea ONRC de a pune la dispoziție cu titlul gratuit a înscrierilor din registrul comerțului, pentru a fi corelate cu Catalogul Firmelor, în fapt transferul bazei de date.

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) consideră că există în societate prea mulți căutători de tot felul de sinecuri pentru dânșii și prea mulți politicieni dispuși să le ofere pe costul celorlalți.

Obiectivul inițiativelor de acest tip denotă, pe fond, doar tentative de securizare nelegitimă a unor resurse financiare și nu numai, care altfel nu ar putea fi obținute de pe piață liberă de către beneficiari, posibilă contraprestație fiind considerată de către clienții plătitori probabil inutilă sau ineficientă raportat la costuri.

Comisia de specialitate în economie și finanțe a AUR: Statul căpușează companiile private prin taxe abuzive

Astfel de proiecte cu potențial de legiferare nu sunt altceva decât redistribuții de resurse de la cei mulți care muncesc și își asumă riscuri, la cei puțini care trăiesc pe spinarea lor. Multe milioane de români, ce fac parte ca acționari, salariați sau clienți din ecosistemul firmelor, vor suporta practic costurile avantajelor economice generate celor câteva sute sau mii de români beneficiari direcți sau indirecți ai redistribuției.

Având în vedere că acesta modificare legislativă implică taxe impuse de catre o Organizatie neguvernamentală asupra mediului de afaceri, acesta este o taxă abuzivă care genereaza la rândul ei alte cheltuieli care nu au scop economic. Menționăm că taxele reprezintă obligații fiscale ale persoanelor juridice care se achită numai în contraprestație cu un serviciu executat de către o autoritate publică.

Urmarea a celor prezentate anterior putem afirma că vor există costurile viitoare suplimentare care vor fi suportate de către contribuabil astfel preconizăm urmatoarele costuri:
– cost privind înscrierierea în Catalogul firmelor;
– cost privind obținerea Certificatului de competențe;
– cost privind accesarea infomatiilor din catalogul firmelor.

Totodată costurile mențioante anterior se vor transpune în venituri care vor fi înregistrate de către Camera de Comerț și Industrie a României, iar veniturile respective nu vor putea fi verificate și controlate corespunzător de către organele statului. Prin propunerea legislativă se încalcă dispozițiile Constituției privind libertatea și dreptul de a exercita o activitate economică, acesta îngrădind și condiționând aceste drepturi de deținerea Certificatului de competență.

Totodată vine în contradicție cu Legea 31/1990 și cu Codul Civil care prevede că nu există o condiție conform căreia persoana care administrează o persoană juridică de drept privat trebuie să îndeplinească anumite criterii de competență, pentru desemnarea reprezentantului legal fiind suficient acordul de voință al persoanelor care constituie persoana juridică.

Propunerile AUR

1. CCIR, în colaborare cu ONRC să înființeze și să gestioneze Catalogul Firmelor pentru toți profesioniștii dar care să nu afecteze din punct de vedere financiar societățile(impunerea unei taxe obligatorii)
2. CCIR să emită Certificate de încredere la cererea profesionstului sau a altor persoane direct interesate.

Lasă un răspuns

Back to top button