Economie

Salariile din Constanța se află în topul rușinii naționale. Exodul în rândul tinerilor continuă

Salariile din Constanța sunt mici. O spun statisticile, o afirmă angajatorii și o simt angajații. Realitatea este cruntă, Constanța nu se află în topul celor mai dezvoltate județe ale țării. În ceea ce privește salariile, Constanța se află între locurile 10-15 la nivel național.

Constanța este percepută ca un loc al distracțiilor estivale și cam atât

Cele nici măcar 3 luni în care este vizitată de turiști nu reprezintă un etalon al dezvoltării Constanței. O regiune nu se dezvoltă închiriind cu ora șezlonguri pe plajă sau comercializând shaorma. Salariile din Constanța sunt mici. Joburile sezoniere sunt prost plătite.

Este foarte posibil ca în viitor turiștii, așteptați 9 luni pe an, să ajungă în situația de a evita însă Constanța. Un exemplu în acest sens este costul parcării, care începând cu vara anului 2021 a ajuns să coste aproape 100 de lei pe zi, în Mamaia. Astfel, 6 zile de parcare în Mamaia adaugă încă 600 de lei la costul concediului. Sfatul meu este ca atunci când efectuați rezervarea la hotel să întrebați dacă unitatea hotelieră dispune de parcare. În caz contrar, riscați ori să nu aveți unde să vă parcați mașina, ori să fie ridicată.

Constanța nu se va dezvolta prin intermediul distracțiilor estivale

Constanța nu se poate dezvolta dacă vor fi deschise noi cluburi în nordul stațiunii Mamaia. Nu ne vom dezvolta doar fluturând chei pe marginea drumului, acțiune prin care anunțăm turiștii că închiriem apartamente cu ziua.

Mai nou, administrația locală a promovat un regulament al parcărilor aberant. Întreg orașul este transformat, stradă cu stradă, într-o imensă parcare. Aceasta este viziunea pentru dezvoltarea orașului? 

Cireașa de pe tort, de la 1 noiembrie, accesul cetățenilor cu mașina în zona veche a orașului a fost restricționat. Foarte important, accesul auto va fi restricționat inclusiv pentru persoanele care locuiesc în zonă, dacă acestea nu fac dovada că beneficiază de loc de parcare propriu, cu documente care să ateste acest lucru. Vorbim despre o suprafață de peste 33 hectare, care este în primul rând cartier și apoi ar trebui să fie zonă pietonală. Restricționarea accesului afectează atât pe locuitorii din zonă, dar și pe cei ce au afaceri (restaurante, firme, diverse activități).

Ironic vorbind, pentru a aduce puțină ordine cu iz milităresc, am putea transforma toate restaurantele din Peninsulă în popote, numerotate UM1, UM2, etc. Am putea servi felurile de mâncare din gamele și de ce nu, pentru securizarea zonei, ar putea fi montate garduri de sârmă ghimpată și posturi de pază. Locuitorilor din zonă li s-ar putea impune accesul în această zonă de 33 de hectare doar între orele 06:00 – 22:00 și doar pe baza unui permis special. Este o ironie, evident, însă doresc să atrag atenția la modul în care cei care locuiesc în Peninsulă sunt tratați de către autorități.

Accesul în zona Peninsulară este restricționat prin intermediul unei bariere
Accesul în zona Peninsulară este restricționat prin intermediul unei bariere

În restul orașului, fără a se vopsi de multe ori nici măcar două linii pe asfalt, au apărut panouri prin care se percep bani pentru parcare. Zero investiții, doar un panou. Atâta pot autoritățile locale, ca parte a procesului de dezvoltare prost înțeles.

Salariile din Constanța
Parcare cu plată Constanța
Parcare cu plată Constanța
Parcare cu plată Constanța

Din cauza lipsei de viziune și a lipsei de interes a autorităților am ajuns în situația de a ne „bate” de la egal la egal cu județele Olt, Bacău, Galați sau Dolj. Salariile din Constanța sunt mici. Nu vom putea reține forța de muncă înalt calificată aici.

Citește în continuare pe Project-E

Back to top button