EconomieȘtirile 60m.RO

Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au crescut

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în septembrie un avans de 33,1% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,4%, de la 2,5% în perioada similară din 2019, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) publicate vineri.

Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 43.605 unităţi, în creştere faţă de perioada similară din 2019 (32.755 vehicule).

Grupurile Renault (Franţa) şi Volkswagen AG (Germania) au raportat în septembrie creşteri ale vânzărilor de 8,1% şi, respectiv, 14,1%, în timp ce grupul francez PSA, compania americană Ford şi grupul german Daimler AG au înregistrat un declin al livrărilor de 14,1%, 4,5% şi, respectiv, 7,7%. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall şi DS.

În primele nouă luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au consemnat o scădere de 35,2% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile s-a redus la 3,4%, de la 3,7% în perioada similară din 2019. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 291.125 unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie – septembrie 2019 (448.952 vehicule).

Toţi marii producători auto au raportat scăderi ale vânzărilor în primele nouă luni din acest an: PSA (36,8%), Ford (34,4%), Renault (30,5%), Daimler (27,8%) şi Volkswagen (26,8).

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

Sursa: Agerpres

  • Petrișor Peiu: Românul cu credite va face foamea. Este o dramă națională
    Prof. dr. Petrișor Peiu, a atras atenția asupra problemei inflației: ”Problema scumpirii banilor este o dramă pentru unele familii, dar sunt puţini care au credite în România. Însă va fi o dramă naţională pentru economie”. „Atenţie! Nu cred că nu se vor termina foarte curând consecinţele războiului din Ucraina, chiar dacă acolo va interveni un …
  • Ciprian Demeter: 10 August,  încă o filă de justiție târzie
    Cu sinceritate spun că nu mi-am închipuit vreodată că un dosar precum 10 August se va alătura dosarelor Mineriadei și Revoluției. Am crezut în profesionalismul și în independența magistratului post-decembrist pentru care Ion Iliescu este doar un bătrânel care a fost președintele României la un moment dat. Am crezut în entuziasmul înfăptuirii justiției și al …
  • Mălin Bot, ținta activiștilor #rezist: L-au umplut de făină
    Mai multe persoane s-au strâns miercuri, 10 august, în Piața Victoriei, pentru a comemora patru ani de la protestul violent din 2018. Printre aceștia s-a aflat și Mălin Bot, care transmite live, în stilul caracteristic, imagini din Piață. În jurul orei 19, doi activiști #rezist, Angi Șerban și Sandu Matei, deveniți cunoscuți la protestele din …
  • Germania: „Deglobalizarea ne face mai săraci”
    Berlinul se teme de un război comercial cu China care ar costa națiunea foarte scump, deja testată de criza gazelor declanșate în urma invaziei Ucrainei.  În 2021, între cele două țări au fost tranzacționate mărfuri de aproximativ 245 de miliarde de euro. O reducere a comerțului ar avea consecințe devastatoare pentru Germania.O decuplare economică a …
  • China a acuzat SUA că este „principalul instigator” al războiului din Ucraina și a afirmat că scopul final al Washingtonului este de a „zdrobi Rusia”, potrivit Sky News.
    Într-un interviu acordat agenției ruse de știri de stat TASS, ambasadorul Chinei la Moscova, Zhang Hanhui, a acuzat Washingtonul că a pus Rusia la colț prin extinderile repetate ale alianței de apărare NATO și prin sprijinul acordat forțelor care încearcă să alinieze Ucraina la UE. „În calitate de inițiator și principal instigator al crizei ucrainene, …
Back to top button