Internațional

1 din 10 tineri francezi are „dificultăți de citire” și aproape jumătate dintre ei sunt analfabeți

1 din 10 tineri francezi are „dificultăți de citire” și aproape jumătate dintre ei sunt analfabeți, potrivit unui studiu al Ministerului Educației Naționale, potrivit Europe 1.

Un studiu al Ministerului Educației a relevat, marți, că unul din zece tineri francezi are „dificultăți de citire” și aproape jumătate dintre ei sunt analfabeți. Dintre acești tineri de naționalitate franceză, cu vârsta cuprinsă între 16 și 25 de ani, 11,2% „sunt în dificultate în domeniul lecturii”.

Unul din zece tineri francezi „are dificultăți la citit” și aproape jumătate dintre ei sunt analfabeti , a relevat marți un studiu al Ministerului Educației , care se bazează pe testele efectuate la 750.000 de participanți la Ziua Apărării și Cetățeniei (JDC) în 2022. Dintre acești tineri de naționalitate franceză, cu vârsta cuprinsă între 16 și 25 de ani, 11,2% „sunt în dificultate în domeniul lecturii”, indică o notă a Depp, Agenția de Statistică a Ministerului Educației.

10% dintre tineri „cu aptitudini limitate”

În primul rând nivelul de înțelegere a lecturii (prelucrare complexă) este cel care distinge tinerii cu dificultăți de cei care nu. Aproape jumătate dintre ei pot fi considerați „în situație de analfabetism”. Ele se caracterizează în special „de o înțelegere a lecturii foarte slabă, chiar inexistentă”. Cei care întâmpină cele mai severe dificultăți și care reprezintă 4,9% din total, se caracterizează printr-un „deficit semnificativ de vocabular”.

Apoi sunt 10% dintre tinerii „cu aptitudini limitate”, care „reușesc să compenseze dificultățile lor de a ajunge la un anumit nivel de înțelegere”. Lectura „rămâne, pentru ei, o activitate laborioasă, dar pe care știu să o implementeze pentru a beneficia de ea”. Aproximativ 78,9% dintre tinerii care au participat la JDC în 2022, zi obligatorie, sunt considerați „cititori eficienți”.

Tinerii cu dificultăți de citire „sunt mai puțin numeroși pe măsură ce nivelul de educație crește”

Deloc surprinzător, Depp notează că tinerii cu dificultăți de citire „sunt din ce în ce mai puțini pe măsură ce nivelul de educație crește”. Sondajul, realizat în fiecare an din 2009, evidențiază o diferență între băieți și fete: 12,9% dintre băieți sunt în dificultate, față de 9,1% dintre fete. Diferența este puternică în rândul populației cu cele mai scăzute niveluri de educație și performanța converge față de nivelul de bacalaureat.

Frecvența dificultăților de citire este mai pronunțată în departamentele din Nord (15,7% dintre tinerii cu dificultăți de citire în Aisne, 13,2% în Somme), Nièvre, Yonne și peste mări. Dar și în Ile-de-France, unde ponderea acestor tineri cu dificultăți de citire variază de la 6% la Paris la 15,5% în Seine-Saint-Denis. Pe de altă parte, este mai mică decât media națională din Bretania.

La Depp precizează că citirea acestor rezultate trebuie să țină cont de faptul că un nou test de evaluare a citirii a fost oferit tinerilor în cadrul JDC în septembrie 2019. Au fost definite noi întrebări, precum și noi praguri de stăpânire.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button